Інструмент оцінки рівня сталості проєктів, розроблений Університетом Вашингтона, Сент-Луїс, штат Міссурі рекомендує перелік можливих заходів, що сприятимуть налагодженню партнерської співпраці та побудові мережевої взаємодії:
- Проведіть аналіз партнерів або зацікавлених сторін. Залучення до участі яких організацій або осіб потребуватиме значного часу і зусиль? Хто має можливості суттєвого впливу? За результатами цього аналізу створіть план управління взаємодією із зацікавленими сторонами.
- Визначте організації та фізичних осіб, які наразі не залучені до програмної діяльності, але на яких впливають питання, які є метою вашого проєкту. Визначте, яким чином вони можуть сприяти або скористатися результатами вашої роботи, і залучіть їх у ваш проєкт.
- Визначте цілі для кожних партнерських відносин. Що вашому проєкту потрібно від цього партнера? Яку цей партнер може отримати користь від співпраці з вашим проєктом?
- Після встановлення партнерських відносин підтримуйте і розвивайте їх, щоб вони були взаємовигідними для обох сторін. Приділіть значну увагу вчасному інформуванню ваших партнерів і зробіть так, щоб вони відчували, що їх цінують.
- Розробіть план регулярного спілкування з партнерами. Визначте найбільш оптимальний спосіб спілкування з кожним партнером (наприклад, телефоном, електронною поштою, через інформаційну розсилку, вебінар, Твіттер, інформаційні бюлетені), а також періодичність такого спілкування.
- Для забезпечення ефективного управління взаємодією з партнерами, ведіть документальний облік (з використанням бази даних або електронних таблиць) партнерських відносин і ключової інформації про найбільш оптимальний спосіб спілкування, дати спілкування, зв’язки з іншими партнерами, спільні проєкти або питання, отримані продукти або оновлення.
- У випадку зміни керівництва у вашій програмі або в партнерській організації, продумайте план для залучення нових керівників з метою продовжити партнерські відносини і зробити їх більш ефективними. Дуже часто у випадку зміни керівництва втрачаються цінні зв'язки та досвід, що з ними пов'язаний.
- Залучіть до процесу планування ключових партнерів, зацікавлені сторони та колег з інших проєктів. Це може відбуватися у формі участі в робочій групі із стратегічного планування, забезпеченні зворотного зв'язку під час проведення медіа-кампанії, або участь у групі з контролю реалізації грантів та контрактів.
- Якщо ваш проєкт не має дозволу на здійснення агітації, встановіть партнерські відносини із зацікавленими сторонами або іншою організацією, які можуть виступати на користь вашого проєкту або агітувати за нього.
- Сприяйте залученню громади до вашого проєкту. Заохочуйте вашу пріоритетну аудиторію інформувати вас про їхні потреби і бажання. Проводьте збори громади або фокус-групи, щоб дізнатися більше про населення вашої пріоритетної аудиторії.
- На регулярній основі діліться історіями успіху зі своїми партнерами і громадою.
Підготував Олександр Вольф, провідний фахівець відділу з міжнародного співробітництва НМАПО імені П.Л.Шупика