Кафедра проводить підготовку лікарів-інтернів суміжних спеціальностей, як педіатрія, та тісно співпрацює з іншими кафедрами НУОЗ.
На циклах Спеціалізації з неонатології лікарі-педіатри та лікарі-анестезіологи дитячі навчаються протягом 6 місяців, а лікарі педіатри-неонатологи, які не працювали за спеціальністю більше трьох років – 3 місяці.
Згідно з наказом Наказ МОЗ України від 25.07.2023р. № 1347 на Цикли тематичного удосконалення приймаються лікарі-педіатри-неонатологи, лікарі-педіатри, лікарі педіатричних спеціальностей, лікарі загальної практики - сімейні лікарі, лікарі-терапевти, лікарі акушери-гінекологи, лікарі з медицини невідкладних станів, лікарі ультразвукової діагностики.
У системі безперервного професійного розвитку кафедра проводить наступні цикли тематичного удосконалення тривалістю 78 годин (2 тижні):
- „Сучасні технології ентерального та парентерального харчування новонароджених”
- „Актуальні питання неонатології в клінічній практиці педіатра та лікаря загальної практики-сімейної медицини”
- “Інфекції перинатального періоду: діагностика, лікування, профілактика”
- «Антибактеріальна терапія новонароджених. Неонатальний сепсис»
- „Невідкладні стани та інтенсивна терапія новонароджених”
- «Жовтяниці новонароджених та дітей раннього віку»
- „Фізіологія і патологія передчасно народжених дітей”
- „Початкова, реанімаційна і післяреанімаційна допомога новонародженим» (очно-заочний з елементами дистанційного навчання)
- „Дихальна підтримка новонароджених”
- „СРАР терапія у новонароджених”
- „Сучасні перинатальні технології догляду, виходжування та лікування новонароджених”
- „Початкова стабілізація стану та особливості транспортування новонароджених”
- "Сучасна практика грудного вигодовування та підготовка лікарні до акредитації на звання «Лікарні, доброзичлива до дитини»"
- «Профілактика вертикальної трансмісії ВІЛ інфекції»
- «Виходжування передчасно народжених дітей із застосуванням методу мати-кенгуру»
Освітня робота на кафедрі проводиться викладачами на базах кафедри в аудиторіях і навчальних кімнатах та безпосередньо у відділеннях неонатального профілю. В навчальному процесі широко використовуються комп’ютери і мультимедіа, наочне обладнання, електронні посібники, підручники, навчальні відеофільми і сучасні технології передачі знань.
На кафедрі функціонує симуляційний клас, де слухачі і інтерни відпрацьовують на манекенах необхідні практичні навички і сценарії невідкладної допомоги новонародженим.
Також викладачі кафедри пройшли навчання і проводять заняття в Центр симуляційних методів навчання імені Андрія Ткаченка.
В умовах пандемії SARS-Cov-2 лекційні, семінарські заняття і тестування з обговоренням відбувалися в основному дистанційно, а відпрацювання практичних навичок проводилися в навчальних кімнатах малими групами з дотриманням визначених епідеміологічних норм та під час чергувань лікарів-інтернів у відділеннях. З початком війни співробітники кафедри підготували і провели онлайн-семінари для загальної медичної спільноти з питань допомоги в пологах, догляду, вигодовування і надання невідкладної допомоги новонародженим в умовах війни.
На теперішній час навчання на кафедрі проводяться відповідно до наказів адміністрації в очному або змішаному форматі, включно з дистанційним онлайн та офлайн навчанням і самостійною роботою в закладах охорони здоров’я.
Також у відповідь на сучасні потреби практичної медицини за зверненням адміністрацій лікувальних закладів та обласних відділів охорони здоров’я, а також для слухачів в рамках проходження відповідних циклів співробітники кафедри проводять наступні майстер-класи:
- Інфекційний контроль в стаціонарі. Гігієнічна та хірургічна обробка рук медичного персоналу. 1 день ( 4 години)
- Прикладання дитини до грудей. Грудне вигодовування. Допомога матері в годуванні грудьми. 1 день (8 годин)
- Виходжування передчасно народжених дітей за методикою «Мама-Кенгуру». 1 день (8 годин)
- Початкова стабілізація стану новонародженої дитини при народженні. Взаємодія, дихальна підтримка, алгоритм реанімаційної допомоги. 1 день (4 години)
- Вентиляція новонароджених під позитивним тиском. ШВЛ мішком і маскою, апаратом з Т-системою, через інтубаційну трубку. 1 день (6 годин)
- Інтубація трахеї новонародженої дитини. Використання пристроїв для неінвазивної ШВЛ – бі- та мононазальні канюлі, назальна маска, ларингеальна маска. 1 день (4 години)
- Реанімаційна допомога при народженні дитини: непрямий масаж серця, катетеризація пуповини, медикаменти. 1 день (6 годин)
- Післяреанімаційна допомога при тяжкій асфіксії: Лікувальна гіпотермія новонароджених. 1 день (4 години)
- Неінвазивна дихальна підтримка новонароджених. СРАР-терапія. 1 день (8 годин)
- Загальні принципи розрахунку парентерального харчування у новонароджених. 1 день (8 годин)
Кафедра є опорною за спеціальністю «Неонатологія».
Для забезпечення післядипломної освіти лікарів-неонатологів колективом кафедри із залученням вітчизняних фахівців під редакцією професора Є.Є.Шунько за дорученням МОЗ України створено і випущено національний підручник Неонатологія у 2 т. (Т.1. – 2014 р., 960 с., Т. 2. – 2015 р., 640 с.)
Співробітники кафедри брали участь у створенні освітньо-кваліфікаційних характеристик і освітніх програм підготовки лікарів за спеціалізацією Педіатрія та Неонатологія.
За участю співробітників кафедри створено 2 електронних посібника для проведення циклів тематичного удосконалення з елементами дистанційного навчання, розроблено навчальні плани і програми підготовки лікарів зі спеціальності Неонатологія та оновлено створену за підтримки Україно-Швейцарського проекту програму навчання в Резидентурі.