Google search

ІСТОРИЧНА ДОВІДКА

Кафедра медицини праці, психофізіології та медичної екології утворена 01 грудня 2011 року (наказ НМАПО імені П. Л. Шупика від 16.12.2011 р. № 4871). В теперішній час кафедра входить до складу фармацевтичного та медико-профілактичного факультету НУОЗ України імені П. Л. Шупика.

Першим завідувачем кафедри був обраний провідний науковець в галузі воєнної психофізіології доктор медичних наук, професор, заслужений працівник охорони здоров’я України, полковник медичної служби ЄНА Анатолій Іванович [ЄСУ], який очолював кафедру з 01.03.2012 р. по 20.05.2013 р.

З 18 вересня 2013 р. по теперішній час кафедру очолює відомий науковець у галузі медицини праці доктор медичних наук, професор, заслужений лікар України ВАРИВОНЧИК Денис Віталійович.

З 01 червня 2024 р. філія кафедри розташована в м. Кривий Ріг на базі Відокремленного підрозіду "Науково-практичний центр професійного здоров'я НУОЗ України імені П. Л. Шупика", після реорганізації ДУ "Український НДІ промислової медицини". 


НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ КАФЕДРИ

Мета діяльності кафедри – післядипломна освіта лікарів у напрямку медицини праці (гігієни праці, професійної патології, психофізіології) та медичної екології. 

КОНТИНГЕНТ СЛУХАЧІВ, ЩО НАВЧАЄТЬСЯ НА КАФЕДРІ

  • Лікарі з гігієни праці
  • Лікарі-профпатологи
  • Лікарі-психофізіологи
  • Лікарі-спеціалісти профпатологічних центрів та відділень, комісій з медичних оглядів працюючих закладів охорони здоров’я
  • Лікарі-експерти медико-соціальних експертних комісій (МСЕК), лікарсько-контрольних комісій (ЛКК), лійсьоко-лікарських комісій (ВЛК) закладів охорони здоров’я
  • Широке коло лікарів всіх спеціальностей закладів охорони здоров'я (з питань медичної екології, безпеки життєдіяльності, охорони праці та психічного здоров'я на робочому місці, воєнної гігієни і епідеміології та ін.) 

 

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ КАФЕДРИ до 2028 року

Місія кафедри - якісна система підготовки здобувачів другого (магістерського) і третього рівнів вищої освіти за спеціальностями 222 «Медицина» та 229 «Громадське здоров’я» галузі знань 22 «Охорона здоров’я» та  безперервне післядипломне навчання і професійний розвиток лікарів, підтримка позитивного іміджу кафедри в усіх сферах діяльності: науковій, освітній, виховній, громадській та інших.

Бачення:   виконання державного замовлення по підготовці, перепідготовці та підвищенню кваліфікації лікарів; впровадження нових організаційних форм підготовки і підвищення кваліфікації фахівців, удосконалення технологій дистанційного навчання лікарів; виконання НДР ініціативно-пошукової тематики, впровадження результатів наукових досліджень; виконання довгострокової програми матеріального забезпечення освітнього і наукового процесів; сприяння матеріальному стимулюванню педагогічної, наукової та інноваційної діяльності науково-педагогічного складу кафедри.

Стратегічна мета розвитку кафедри: підтримка і зміцнення провідних позицій в НУОЗУ імені П. Л.Шупика та в країні, як центру післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку лікарів в інтересах потреб охорони здоров’я країни у якісній медичній допомозі населенню; пошук і залучення талановитої молоді до участі в розвитку наукових шкіл, розробки та впровадження сучасних технологій у професійній та повсякденній діяльності.

Основні пріоритети розвитку кафедри:

  • Підтримка ефективного функціонування системи забезпечення якості освітньої діяльності відповідно до вимог: стандарту ISO 9001:2015, Політики в сфері якості НУОЗУ імені П. Л. Шупика тощо.
  • Постійне поліпшення якості освітньої, методичної та наукової діяльності на основі процесного і ризик-орієнтованого підходів: удосконалення системи підготовки здобувачів другого (магістерського) і третього рівнів вищої освіти; розробка нових оригінальних програм циклів ТУ різної тривалості за очною й очно-заочною формою з елементами дистанційного навчання з сучасних аспектів медицини; вивчення можливостей для запровадження вузькотематичних одно- і дводенних програм інтенсивної підготовки лікарів з найбільш актуальних питань, що передбачають застосування сучасних форм навчання (семінари-тренінги, вебінари, майстер-класи); забезпечення виконання норм педагогічного навантаження НПП кафедри та плану комплектування циклів за бюджетом і спецфондом; продовження розширення мережі навчальних баз лікарів тощо.
  • Оновлення та поповнення електронного банку стандартів, настанов, монографій, навчальної літератури, методичних матеріалів циклів, в т.ч. лекцій у мультмимедіа форматі; широке впровадження інформаційних технологій навчання в процес проведення занять на навчальних базах тощо.
  • Впровадження наукових розробок та програм комп’ютерного моделювання у навчальний процес; підготовка та видання навчально-методичних посібників; забезпечення належної організації процесу підготовки лікарів до складання кваліфікаційних іспитів з лікарської спеціальності; розвиток діяльності кафедри щодо підвищення кваліфікації; ідентифікація основних ризиків для якості освітньої, методичної та наукової діяльності кафедри, розробка заходів щодо їх запобігання та усунення тощо.
  • Активна участь НПП у роботі науково-практичних конференцій; публікування результатів наукових досліджень у провідних фахових вітчизняних та зарубіжних виданнях, зокрема тих, що індексовані в міжнародних наукометричних базах Scopus та/або Web of Science; підтримка бази наукових публікацій та постійне оновлення профілю в базі даних Google Scholar та ResearchGate; активізація роботи щодо залучення грантів на проведення наукових досліджень; налагодження наукової співпраці з зарубіжними закладами, установами та організаціями; пошук та реалізація можливостей зарубіжного стажування НПП тощо.
  • Популяризація діяльності кафедри: постійне оновлення та актуалізація інформації на сторінці кафедри, оперативне розміщення подій кафедри в розділі «Новини» сайту академії; публікування статей у спеціалізованих та науково-популярних виданнях; участь співробітників кафедри в тематичних програмах на радіо- і телебаченні; підтримання сторінок кафедри у соціальній мережі Facebook тощо.

Стратегічний план розвитку кафедри до 2028 р. за  посиланням



ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ ДІЯЛЬНОСТІ КАФЕДРИ

НАВЧАЛЬНА РОБОТА

Роки

Цикли 
спеціалізації / стажування

Цикли тематичного удосконалення

Магістратура 

Всього

Кількість циклів

Кількість слухачів

Кількість циклів

Кількість слухачів

Кількість 
циклів

Кількість слухачів

Кількість циклів

Кількість слухачів

2019

32

64

15

371

-

-

46

435

2020

14

21

32

665

-

-

46

686

2021

24

32

16

550

-

-

40

582

2022

14

21

9

362

-

-

23

383

2023

14

14

9

339

-

-

23

353

2024

19

19

11

413

432



МЕТОДИЧНА РОБОТА

Роки

Підготовлено

Навчальних планів та програм

Тестових завдань для комп’ютерного контролю

Еталонів практичних навичок

Підручників навчальних посібників

2019

4

3560

183

2020

1

2021

6

233

22

1

2022

2

315

43

2023

7

120

72

-



ЛІКУВАЛЬНО-ДІАГНОСТИЧНА РОБОТА

Роки

Кількість пролікованих хворих

Кількість проконсультованих хворих

Обходи професорів та доцентів

Діагностичні / лікувальні  процедури

амбулаторно

в стаціонарі

амбулаторно

в стаціонарі

інші

к-ть

оглянуто хворих

2019

134

602

249

21

164

889

265 / 1040

2020

189

353

38

738

44 / 

2021

34

108

39

556

– / –

2022

90

138

40

685

39 / –

2023

-

-

48

215

-

42

816

13 / -



НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА

Роки

Проводилось

Видано

Отримано

НДР

Клінічних випробувань

Монографій, довідників тощо

Методичних рекомендацій / інформаційних листів

Статей

Тез

(в т.ч. за кордоном)

Патентів / авторських свідоцтв

2019

1

3

1 / 1

16 (2)

/ 

2020

1

12

– / 5

44 

16 (7)

– / 5

2021

2

12

1 / 4

17 

16 (10)

– / –

2022

2

12

2 / –

6,
в т.ч Scopus – 2

19 (14)

– / –

2023

2

-

2

 1 / -

12,
в т.ч Scopus – 5

8 (6)

3 / 4

Повнотекстове зібрання публікацій науково-педагогічних працівників кафедри знаходиться в Репозиторії НУОЗ України імені П. Л. Шупика


Оновлення сторінки: 12.08.2024 р.