25 квітня для аспірантів очної вечірньої форми навчання згідно з розкладом в дистанційному форматі, за допомогою програми ZOOM, були проведені лекційні та семінарські заняття з дисципліни «Філософія, сучасна методологія наукових досліджень та біоетика». Заняття провели зав. кафедри філософії, професор С. Пустовіт, професор Н. Бойченко, доцент Б. Остапенко та старший викладач В. Березіна.
Лекції були присвячені розгляду біоетичних проблем народження, життя, здоров’я, хвороби та вмирання людини та філософським проблемам медичної освіти. На семінарі розглядалися праці Ф. Ніцше «Воля до влади: досвід переоцінки всіх цінностей», розділи з монографії С. Пустовіт «Глобальна біоетика: становлення теорії та практики (філософський аналіз)» та фрагменти праці Е. Агацці «Моральний вимір науки та техніки».
Зокрема на семінарі були обговорені питання наукової нейтральності та об’єктивності, співвідношення наукового знання та наукової діяльності, відповідальності вченого за дотримання доброчесності та неупередженості в науковій діяльності. Були обговорені філософські питання профілактики вроджених патологій новонароджених та інформованої згоди при нейрохірургічних втручаннях, етико-правових засад медичних досліджень за наявністю конфлікту інтересів між дослідником та суб’єктом дослідження.
2 травня відбулося чергове лекційне та семінарське заняття для аспірантів очної вечірньої форми навчання. Лекція, яку проводила проф.
Н. Бойченко, була присвячена соціальній філософії. Тема семінарського заняття, яке було проведене, - філософські питання евтаназії.
Була запропонована незвична форма роботи – своєрідна творча постановка. Разом з філософськими працями аспірантам було запропоновано обговорити сюжет художнього фільму А. Аменабара «Море всередині» (2004), в якому висвітлюється складна проблема прав невиліковних хворих, інвалідів на закінчення свого життя, на евтаназію. Ст. викл. В. Березіна запропонувала учасникам семінару спробувати від імені різних героїв озвучити їх думки та почуття. Для цього слухачам потрібно було вжитися в певні образи, в їх внутрішній світ, домалювати відсутні деталі, вдатися до імпровізації. Після завершення обговорення викладач перейшов на теоретичний рівень аналізу проблеми. Завдяки методу структурованої креативної імпровізації, слухачі змогли проаналізувати проблему евтаназії з різних сторін як на теоретичному, так й на практичному рівні.
Аспіранти взяли активну участь в роботі семінару. Новий формат роботи на семінарі був сприйнятий позитивно, були пропозиції від слухачів щодо подальшого використання даної методики в навчальному процесі.бпр