19 листопада 2020 р. в онлайн форматі відбулася Римська міністерська конференція, що підсумувала 2-річний цикл роботи Групи супроводу Болонського процесу, до якого Україна приєдналася 2005 р. До заходу, що об’єднав міністрів освіти 48 країн-учасниць та міжнародних організацій, долучилася проректор з міжнародних зв’язків та науково-педагогічної роботи з іноземними громадянами професор Олеся Гульчій.
Відкрив конференцію привітальною промовою італійській міністр у справах університетів та досліджень Гаетано Манфреді. Також у відкритті взяли участь: Мері Габрієль, європейський комісар з питань інновацій, досліджень, культури, освіти та молоді, Лучано Флоріді, професор філософії та етики інформації Оксфордського університету та Джефрі Д. Сакс, директор Центру сталого розвитку Колумбійського університету (Нью-Йорк).
В межах конференції відбувся круглий стіл, у якому взяли участь представники Ради Європи, ЮНЕСКО та міністри освіти (або їхні представники) 48 країн-членів. Кожен спікер мав 2 хвилини, щоб звернутися до учасників конференції, відзначити найважливіші здобутки і окреслити ключові завдання на майбутнє.
Визначені пріоритетні напрями розвитку Європейського простору вищої освіти (European Higher Education Area) увійшли до схваленого високим зібранням комюніке: магістральний документ, який окреслив пріоритети розвитку Європейського простору вищої освіти на наступні 10 років. Зокрема, були визначені орієнтири для країн Болонського процесу щодо ролі вищої освіти у досягненні Цілей сталого розвитку 2030 та подальших зусиль з підтримки фундаментальних цінностей вищої освіти – академічної свободи, університетської автономії та верховенства права, міжнародної співпраці, цифровізації, взаємного визнання кваліфікації та забезпечення якості вищої освіти.
Не менш істотним є врахування соціальних чинників у розбудові систем вищої освіти, збільшення інклюзивного компоненту в освіті, запровадження інноваційних підходів, зокрема в частині дистанційної освіти, розбудова навчальних закладів на основі студентоцентричного підходу та врахування визначної ролі особистості викладача для забезпечення ефективності освіти, незалежно від технічного способу отримання знань.