На кафедрі анестезіології та інтенсивної терапії НУОЗ України імені П.Л. Шупика проведено серію практичних та семінарських занять з інтернами першого року навчання, присвячених вирішенню клінічної проблеми «важких дихальних шляхів».
Актуальність цієї тематики викликана тим, що частота невдалих інтубацій при планових хірургічних втручаннях становить приблизно 1 на 1000 випадків, а у відділеннях інтенсивної терапії їх кількість може досягати приблизно 1 на 300 випадків. І хоча сценарій «не можу інтубувати, не можу вентилювати» виникає у 1 на 5000 випадків застосування загальної анестезії, проте 25% смертей, пов'язаних із анестезією, припадає на подібні ситуації.
Серед результативних шляхів вирішення цієї проблеми найефективнішими вважають: розробку тестів та шкал, що дозволяють заздалегідь прогнозувати й вирішувати подібні клінічні завдання, впровадження у практику різних способів захисту верхніх дихальних шляхів та застосування алгоритмів дій при виникненні важкого дихального шляху.
Як зазначає європейське товариство з менеджменту дихальних шляхів, «…постійне навчання як рутинних, так і екстрених процедур інтубації, включаючи практичні семінари та навчання на симуляторах, навчання навичок, необхідних для подолання психологічного впливу при виникненні екстрених ситуацій з вентиляцією пацієнта, має постійно проводитися із клініцистами». На цьому принципі ґрунтуються навчальні тренінги на кафедрі анестезіології та інтенсивної терапії.
У першій частині занять інтернів було ознайомлено з досвідом британських колег Юрія Куйбіди та Леоніда Крівського шляхом перегляду відеоматеріалів їхніх власних презентацій щодо зазначеної проблеми. Далі інтерни доповідали за темами попередньо підготовлених рефератів: «Послідовність обстеження верхніх дихальних шляхів та оцінка «Важких дихальних шляхів»», «Спеціальні тести для виявлення «важких дихальних шляхів»», «Прогностичні шкали: шкала сумарного ризику за Wilson M.E., рухливість атланто-потиличного суглобу, комбінована шкала (правило) Lemon», плани з британського протоколу важких дихальних шляхів тощо.
На завершальній частині занять інтерни-анестезіологи відпрацьовували на манекенах різні практичні прийоми, спрямовані на забезпечення прохідності дихальних шляхів.
Заняття завершилися дебрифінгом учасників симуляційного навчання, де вони поділилися своїми враженнями та високо оцінили організацію освітнього процесу на кафедрі анестезіології та інтенсивної терапії.