Google search

 
 

У зв’язку зі збільшенням кола осіб, які потребують медико-психологічної підтримки (військовослужбовці, члени їх родин, тимчасово переміщені особи та ін.), виникає нагальна потреба в підготовці фахівців, здатних надавати медико-психологічну допомогу як самостійно, так і в складі мобільних мультидисциплінарних команд. Задля вдосконалення цієї підготовки у грудні 2024 р. авторським колективом кафедри загальної, дитячої, судової психіатрії і наркології було підготовлено, перероблене та доповнене 2-ге видання навчального посібника «Розлади психічної сфери внаслідок бойових дій».

Навчальний посібник розрахований на студентів вищих медичних навчальних закладів, лікарів-інтернів, слухачів вищих медичних закладів (факультетів) післядипломної освіти, а також лікарів-психотерапевтів, лікарів-психіатрів, лікарів-неврологів, лікарів-психологів, лікарів загальної практики-сімейної медицини, клінічних психологів, психотерапевтів.

Навчальний посібник був рекомендований до друку вченою радою Національного університету охорони здоров’я України імені П.Л. Шупика, на теперішній час він вже надрукований у Всеукраїнському спеціалізованому видавництві «Медицина» та доступний за посиланням.

Авторський колектив:

В.Д. Мішиєв — завідувач кафедри загальної, дитячої, судової психіатрії та наркології НУОЗ України імені П.Л. Шупика, заслужений лікар України, доктор медичних наук, професор.

Б.В. Михайлов — професор кафедри загальної, дитячої, судової психіатрії та наркології НУОЗ України імені П.Л. Шупика, заслужений діяч науки і техніки України, доктор медичних наук, професор.

Є.Г. Гриневич — професор кафедри загальної, дитячої, судової психіатрії і наркології НУОЗ України імені П.Л. Шупика, доктор медичних наук, професор.

В.Ю. Омелянович — професор кафедри загальної, дитячої, судової психіатрії і наркології НУОЗ України імені П.Л. Шупика, доктор медичних наук, професор.

 

Нове у другому виданні:

  • внесено зміни згідно з МКХ-11, зроблені на підставі доказових даних;
  • оновлено характеристики механізмів розвитку порушень психічної сфери внаслідок воєнних дій;
  • доповнено загальні діагностичні критерії ПТСР та інших патологічних станів як за МКХ-10, так і за МКХ-11;
  • додано новий розділ, присвячений клінічним особливостям та лікуванню енцефалопатичних розладів;
  • розширено описи клінічних форм дисоціативних розладів за МКХ-11.

У навчальному посібнику також:

  • охарактеризовано варіанти та феноменологію психічних розладів як серед військовослужбовців, так і в групах цивільного населення, що проживає в екстремальних умовах;
  • ідентифіковано основні форми розладів психічної сфери широкого контингенту осіб, що постраждали внаслідок бойових дій;
  • розкрито загальні положення та етапи надання психіатричної й медико-психологічної допомоги постраждалим із гострими реактивними станами;
  • наведено різноманітні варіанти технік екстреної медико-психологічної допомоги особам із РА і ПТСР, що реалізується за інтегративним принципом мультимодального застосування психотехнік в індивідуальній і груповій формах;
  • подано алгоритм програми медико-психологічної реабілітації учасників бойових дій на основі психотерапевтичного супроводу;
  • описано особливості застосування препаратів фармакотерапії при виражених соматовегетативних симптомах з урахуванням їх переваг та можливих побічних ефектів;
  • приділено увагу психоосвітнім терапевтичним заходам, базовим формам і методам психотерапії, зокрема прийомам когнітивно-поведінкової терапії, методикам аутогенного тренування, гіпнотерапії тощо.

Матеріал посібника підготовлений із залученням сучасних алгоритмів розроблення діагностично-лікувальних заходів, побудованих на принципах доказової медицини.

Оцініть матеріал

Актуальність матеріалу: 50% - 1 Голосів
Корисність матеріалу: 49.5% - 2 Голосів
Доступність матеріалу: 50% - 1 Голосів

Загальна оцінка матеріалу

Читайте також