Україно-швейцарський проєкт «Розвиток медичної освіти» висловлює вам свою повагу та інформує, що в рамках проєкту триває серія онлайн-подій «Людина, а не хвороба: лабораторія емпатії в медосвіті», присвячена темі емпатії та людяності в охороні здоров’я.
Продовжує наш онлайн-марафон людяності – відкрита зустріч на тему «Виклики у викладанні навичок клінічної комунікації в Данії та за її межами».
Подія відбудеться 2 травня 2025 року об 11.30.
Тривалість: 90 хв.
Трансляція відбуватиметься двома паралельними стрімами: англійською мовою та з синхронним перекладом українською.
Під час трансляції учасники зможуть ставити запитання у коментарях.
Для цього просимо до 1 травня (включно), заповнити реєстраційну форму за посиланням: тут
До участі запрошуємо освітян та медичних тренерів в Україні, які працюють над покращенням комунікативних навичок серед студентів та медичних працівників.
В онлайн-події можуть взяти участь усі охочі.
Матеріал зустрічі може бути цікавим і для медичних фахівців.
Данський досвід викладання клінічної комунікації може стати джерелом цінних ідей та практичних рішень для українських медичних освітян. Вивчаючи, як у Данії інтегрують емпатію та комунікацію в медичну освіту, українські фахівці зможуть краще відповідати на зростаючий запит на ефективну взаємодію з пацієнтами.
Основні теми обговорення: Які бар’єри стоять на шляху викладання клінічної комунікації в різних країнах — від Данії до України? Як подолати опір впровадженню нових підходів у медичну освіту? Яким є розрив між тим, що викладається, і тим, як це застосовується в реальній практиці? Як адаптувати успішні міжнародні практики до українського контексту? Особисті історії, виклики та знахідки спікерки на цьому шляху.
Спікерка події – Джейн Еге Мьоллер (Jane Ege Møller), доктор філософії, доцентка кафедри клінічної медицини Орхуського університету, Данія – розповідатиме про виклики викладання медичних комунікацій в Данії та світі та наскільки вони спільні з українськими.
Модеруватиме зустріч – Анастасія Леухіна, консультантка
україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти», авторка «Зовсім не страшна книга. Про життя, смерть і все, що поміж ними», редакторка посібника «Людяність та емпатія в охороні здоров'я».
Про спікерку:
Джейн Еге Мьоллер, PhD — доцентка кафедри клінічної медицини Орхуського університету (Данія) та академічна координаторка післядипломного навчання з комунікативних навичок для лікарів у Регіоні Центральної Данії. Вона має фахову освіту з літератури, комунікації та філософії.
Д-р Мьоллер є співголовою tEACH — Підкомітету з навчання Міжнародної асоціації комунікації в охороні здоров’я (EACH), а також входить до редакційної колегії журналу Qualitative Health Communication. Її якісні дослідження зробили внесок у нове розуміння різних аспектів комунікації в охороні здоров’я, зокрема комунікації між лікарем і пацієнтом, між лікарями, навчання комунікативним навичкам, електронне листування, а також використання наративного підходу в медичній освіті.
Про посібник:
Посібник «Людяність та емпатія в охороні здоров’я» — перше українське видання про те, як викладати у медичних ЗВО дисципліни, пов’язані з пацієнт-орієнтованим підходом, якому також слід бути і крос-дисциплінарним. Посібник створено стопами Україно-швейцарського навчального курсу «Людяність та емпатія в охороні здоров’я» для медпрацівників-освітян у рамках проєкту «Розвиток медичної освіти». Співавтори наголошують на винятковій важливості людиноцентрованого підходу на противагу патерналістському під час надання медичної допомоги на всіх етапах: консультування, діагностики, профілактики, лікування та реабілітації. Надавачі медичної допомоги — лікарі й медичні сестри – повинні формувати компетентність для вибудови поваги та емпатії у спілкуванні з пацієнтами ще під час навчання в закладі вищої освіти. Посібник має на меті покращити загальний рівень якості спілкування, спрямованого на зростання у кожному випадку довіри й співробітництва заради охорони здоров’я. Видання містить систематизовані теоретичні матеріали та практичні розробки, що базуються на актуальних знаннях про гідну комунікацію, етику, емпатію та покликані вирішити невідкладні сучасні завдання щодо людського благополуччя. Видання пропонує багато інструментів для професійного поводження у складних ситуаціях, під час повідомлення поганих новин та для толерантної комунікації під час медичних консультацій. Також до нього вміщено чек-листи для медпрацівників та пацієнтів – пам’ятки, що стануть незамінним помічником для кожного, кого стосуються питання медичної допомоги. Посібник написаний для медпрацівників-освітян, для медичних працівників усіх професій та рангів, а також для пацієнтів і координаторів пацієнтських Груп рівних та інших спільнот.
Посилання на посібник: https://mededu.org.ua/humanity-and-empathy-in-healthcare/