Google search

2 тижні - 78 год. за очною та дистанційною формою навчання.

Адрес проведення: вул. Дорогожицька, 9, навчально-лабораторний корпус, 6 поверх, кафедра вірусології

Контактні дані: доцент Обертинська Оксана Володимирівна (+380442054988)

Сторінка кафедри на сайті НУОЗ України імені П.Л. Шупика.

Мета вивчення курсу

Удосконалення теоретичних знань та практичної підготовки, формування, оновлення, поглиблення ключових професійних компетентностей, а також отримання нових актуальних знань з питань лабораторної діагностики ВІЛ-інфекції та парентеральних вірусних гепатитів В, С, Д, що мають наскрізну природу та стосуються різних сфер охорони здоров’я, необхідних для професійної діяльності слухачів відповідно до вимог системи якості підготовки кадрів для сфери охорони здоров'я.

Опис курсу, його структура

Цикл ТУ передбачає ознайомлення з новітніми досягненнями в протидії епідемії ВІЛ-інфекції, СНІДу, її напрямках з інфекційного контролю, безпеки крові, зменшення шкоди, фармменеджменту та реалізації Стратегії з елімінації вірусних гепатитів В, С, Д, як основних ВІЛ-асоційованих інфекцій. Вирішення проблем фрагментарності та відсутності комплементарності зазначених програм є одним із ключових завдань цього циклу. 

Основні розділи:

  1. Сучасний стан проблеми ВІЛ-інфекції у світі та Україні, характеристика вірусу імунодефіциту людини (ВІЛ). Стратегія з елімінації вірусних гепатитів B, С та Д в Україні до 2030 року
  2. Організація роботи лабораторій та кабінетів діагностики ВІЛ та парентеральних вірусних гепатитів B, C, D в закладах охорони здоров’я, POC-, серологічна діагностики ВІЛ та парентеральних вірусних гепатитів B, C, D, молекулярно-генетичні технології в їх діагностиці.
  3. Система менеджменту якості згідно із стандартом ДСТУ ISO15189 та система управління якістю лабораторних досліджень ВІЛ-інфекції/СНІДу, парентеральних вірусних гепатитів B, C, D

 Заплановані види активності

Для виконання цієї програми під час навчання передбачено такі види навчальних занять: лекції, практичні, семінарські заняття, а також самостійну роботу слухачів.

Для виявлення рівня знань і навичок слухачів запроваджуються такі види контролю, як оцінка базисних знань та заключний залік. Для забезпечення поточного контролю знань використовуються ситуаційні задачі та тестові питання.

Після закінчення курсу слухач отримає:

відповідний обсяг знань щодо:  

  • особливостей епідемії ВІЛ-інфекції в світі та Україні, ВІЛ-асоційованих інфекцій, що ускладнюють її перебіг;
  • методик ефективного спілкування лікаря з пацієнтом, процедур до тестового інформування та після тестового консультування
  • основних принципів, методів, технологій та алгоритмів лабораторної діагностики ВІЛ та ВІЛ-асоційованих інфекцій із застосуванням швидких тестів;

Види навчальної діяльності

  • теоретична (18 год.)
  • практична (34 год.)
  • семінарська (22 год)
  • самостійна (4 години)

 Обов’язкова література, рекомендована література, електронні ресурси

  1. Розпорядження КМ України № 674-р від 21.08.2019 р. «Про затвердження плану заходів з реалізації стратегії розвитку медичної освіти в Україні на 2019-2021 роки»
  2. Постанова КМ України від 28.03.2018 р. № 301 «Про затвердження Положення про систему безперервного професійного розвитку фахівців у сфері охорони здоров’я».
  3. Базові питання добровільного консультування і тестування на ВІЛ-інфекцію: Навчальний посібник для лікарів/за ред. Дзюблик І.В. – К., 2007. – 171 с.
  4. Консультування і тестування на ВІЛ-інфекцію: шлях до удосконалення послуг для окремих груп населення/за ред. Дзюблик І.В. – К., 2010.- 199 с.
  5. Посібник для тренера « Консультування і тестування на  ВІЛ-інфекцію». Вернер О.М., Дзюблик І.В., Волоха А.П., Александріна та ін. / Київ. 2016. 306 с. – RESPOND. http://respond.org.ua/file/21u.pdf  
  6. Медична мікробіологія, вірусологія та імунологія. Підручник для студентів вищих навчальних закладів ІV рівня акредитації/за ред. заслуженого діяча науки і техніки    України, академіка НАН та члена-кореспондента НАМН України Широбокова В.П. – Вінниця, 2011. – 951 с.
  7. Застосування  швидких тестів у лабораторній діагностиці інфекційних хвороб (методичні рекомендації). – К., 2013, - 31 с.

Для проведення занять у дистанційному режимі використовуються можливості Інтернет зв’язку:

  1. Електрона пошта
  2. Хмарне сховище Google drive
  3. Viber зв’язок
  4. Передача документації здійснюється через «Нова пошта»