На кафедрі нефрології та нирковозамісної терапії у травні поточного року асистентом Оксаною Лисянською проведений незвичайний формат семінару. Було дано завдання слухачам, практикуючим лікарям, представити свій клінічний досвід у вигляді ситуаційної задачі (case reports). Виявилось, що лікарі, які проходять цикл спеціалізації зі спеціальності «Нефрологія», мають практичний досвід в таких сферах медицини, як терапія, ревматологія, гінекологія, а також воєнна медицина.
З ентузіазмом та креативністю були представлені презентації конкретних випадків з практичної діяльності лікарів з деталізацією клінічних та лабораторних даних пацієнтів.
Під час семінару обговорювали наступні питання: амілоїдоз нирок при ревматоїдному артриті, сімейна гіпергомоцистеїнемія, визначався прогноз системного червоного вовчака при плануванні вагітності та інше. Цікаво та змістовно також презентували кейс про полікістозну хворобу нирок у пацієнта на програмному гемодіалізі.
Цікавими виявилися наступні кейси з практики: клінічні дані за показаннями до скринінгу внутрішньочерепних крововиливів, судинні аномалії при полікістозній хворобі нирок, важке ускладнення гіперкаліємії (ЕКГ-ознака симптому «саксофона»), нефротичний синдром у військовослужбовця, трансплантація нирки та інші.
При розборі клінічних випадків виникало багато питань щодо даних клінічних випадків, лікарі вносили зауваження та уточнення, що спиралися на нові сучасні знання, активно брали участь у дискусіях.
Учасники семінару відмітили, що заняття було насиченим, пройшло невимушено, комфортно, час пролетів непомітно. Лікарі-практики були дуже вдячність за цікавий формат проведення заходу та залишили багато позитивних відгуків.
Співробітники кафедри нефрології та нирковозамісної терапії планують продовжити проведення такого формату занять з орієнтацією на вдосконалення саме практичних навичок та професійних компетентностей лікарів. Планується поєднувати реальний фаховий досвід роботи кожного слухача з науково обґрунтованими підходами та сучасними досягненнями теорії та світового досвіду тощо під час організації та детального групового розбору реальних клінічних кейсів під керівництвом досвідченого викладача кафедри.