Google search

 
 

Поточного місяця відбулася відкрита лекція на тему «Латинські медичні терміни – прикметники 2-ої групи. Особливості відмінювання та узгодження з іменниками першої-третьої відмін» для студентів 1 курсу стоматологічного факультету НУОЗ України імені П.Л. Шупика. Лекцію провела в.о. завідувача кафедри мовної підготовки та гуманітарних дисциплін, кандидат філологічних наук, доцент Людмила Шевченко. Окрім здобувачів освіти, присутніми на лекції були науково-педагогічні працівники кафедри.

Лектор, яка має багатолітній досвід викладання латинської мови у вищій медичній школі, акцентувала увагу студентів на важливості опанування основ граматики латинської мови для володіння медичною термінологією, бо як відомо «Nulla est medicina sine lingua Latina» (Без латинської мови немає медицини). Представленню нового матеріалу передувало коротке повторення основних граматичних категорій прикметника як частини мови. Теоретичний виклад доречно чергувався з окремими практичними завданнями, які слухачі виконували усно, поєднуючи таким чином попередні знання з новим матеріалом, що, безперечно, сприяло кращому засвоєнню нової теми.

Завдяки вмінню Л. Шевченко доступно пояснити складні граматичні явища, майбутні стоматологи змогли краще зрозуміти принципи узгодження прикметників 2-ої групи з іменниками першої, другої та третьої відмін, які найбільш поширені в анатомічних і клінічних термінологічних словосполученнях, а головне – як правильно перекласти і коли застосовувати дво- і трислівні словосполучення, побудовані за принципом узгодженого означення. Заняття було побудоване таким чином, що студенти не були пасивними слухачами: вони ставили власні запитання, відповідали на запитання лектора, наводили відомі з інших медичних дисциплін приклади й аналізували їх.

На завершення доцент Л. Шевченко підкреслила роль латини, як професійної мови медицини та її виняткове значення в міжнародній професійній комунікації. Студенти подякували за лекцію, відзначивши, що завдяки зрозумілому та чіткому викладенню матеріалу стала зрозуміла суть узгодженого означення, і тепер буде значно легше користуватися подібними термінами, зокрема для їх  перекладу. Особливо їм сподобалася інтерактивна складова заняття, яка допомогла краще зрозуміти специфіку відмінювання латинських багатосліних термінів.

Присутній професорсько-викладацький склад кафедри, зокрема професор Л. Лічман, доцент О. Косіцька, старший викладач Л. Палєй та асистент Л. Саєнко відзначили високий професіоналізм лектора та її методологічну майстерність у викладанні складних тем. На думку доцента кафедри Н. Давиденко, лекція підкреслила значущість вивчення латинської мови для формування професійної компетентності медичних працівників. Доцент кафедри  Л. Михайленко зазначила, що такі лекції сприяють розвитку міждисциплінарного підходу, адже латинська мова є базою не лише для медицини, а й для інших наукових галузей, які мають спільну термінологію. Було запропоновано включити подібні заходи в програму навчання на регулярній основі для поглиблення знань студентів та аспірантів інших спеціальностей, з огляду на те, що наш університет і надалі планує підтримувати й розвивати ініціативи, спрямовані на вдосконалення мовної підготовки здобувачів освіти різних рівнів.

Оцініть матеріал

Актуальність матеріалу: 83% - 4 Голосів
Корисність матеріалу: 83.5% - 4 Голосів
Доступність матеріалу: 82% - 4 Голосів

Загальна оцінка матеріалу

Читайте також