Якщо ви начальник управління охорони здоров’я, головний лікар або інший працівник медичного закладу з України, і у цього закладу немає веб-сторінки, або вона потребує удосконалення – майте на увазі, що навіть лікарні з найкращою репутацією мають з цим проблеми.
Ці лікарні доволі повільно розширюють свою цифрову присутність і майже не надають експертизу поза своїми фізичними межами, згідно зі звітом від Evolve Digital Labs.
Цей перший у своєму роді звіт «Цифрове здоров'я сучасних найкращих лікарень сьогодні» оцінює наявність в Інтернеті та використання пацієнтами веб-сайтів в деяких найкращих лікарнях США.
Ось деякі ключові висновки звіту.
Дерек Мабі, президент дослідницької компанії Evolve, зазначає: провідні заклади охорони здоров’я борються за розширення своєї присутності на цифрових платформах (Інтернет, мобільні додатки тощо). Але, коли ви як пацієнт робите дуже простий пошук і шукаєте інформацію та медичні знання в цифровому форматі, ви часто не знаходите ці заклади. Вони просто не можуть, не вміють винести цю експертизу за межі лікарняних стін і бути простішими і зрозумілішими. Тому їх фактично не видно.
Близько половини лікарень донедавна не мали мобільної версії сайту. У місті може бути багато бігбордів, що розповідають про певну лікарню. Але її сайт не пристосований до перегляду через мобільний або планшет. І тому вона, можливо, втрачає своїх потенційних пацієнтів, які звертаються до іншої лікарні. Як ми всі в Україні починаємо розуміти, це більш ніж важливо за умов контрактування закладів і їх фінансування в залежності від кількості пролікованих.
Більшість медичних закладів не надають інформацію про реабілітацію та надання допомоги через Інтернет. Лише кожен п'ятий пацієнт пройшов попередню реєстрацію он-лайн, щоб скоротити час очікування у черзі. Майже половина лікарень не має он-лайн підтримки запитів на оформлення рецепту та видачу ліків.
Нагляд за вмістом сайтів у більшості випадків провадять медичні працівники. І це значно стримує розвиток цих веб-ресурсів. Медичні працівники мають обмежені знання щодо інформаційних технологій. Їм бракує знань щодо того, у що вони насправді повинні інвестувати і що може бути показником рентабельності інвестицій.
Рейтинг результатів пошуку у Google є одним із компонентів рейтингу лікарні. Наприклад, якщо лікарня, що спеціалізується на лікуванні раку, розміщена на 1-й сторінці пошуку в Google за таким терміном, як «рак передміхурової залози», це означає, що сайт отримує щонайменше 1 відсоток пошукового трафіку, спрямований на його веб-сайт. Один відсоток більшості користувачів, які шукають, фактично натискатимуть на посилання, що з’являються на першій сторінці результатів пошуку Google. Чим вища позиція на першій сторінці у Google, тим більше людей натискатиме посилання. Проблема в тому, що така оптимізація пошуку працює не у кожній лікарні. І медичний заклад просто не видно на першій, другій або навіть на третій сторінці результатів пошуковця. Натомість пацієнт може бачити переважно наукові статті або форуми з цієї тематики.
Таким чином, досвід США показує нам: веб-сторінка медичного закладу – потужний ресурс для надання медичної допомоги. Але медичні працівники мають приділяти йому значну увагу і використовувати належним чином.
Олександр Вольф, провідний фахівець відділу з міжнародних зв’язків НМАПО імені П.Л. Шупика