Під час четвертої молодіжної анестезіологічній конференції (МАК 4) «Тріщинські читання», яка проходила 17 - 18 жовтня 2019 року в НМАПО імені П.Л. Шупика, відбулася Симуляційна олімпіада. Її ініціаторами виступили зав.кафедрою анестезіології та ІТ професор Олег Лоскутов та Ірина Рибінкіна з Великобританії.
В організації брало участь багато співробітників кафедри (передусім, доценти Дмитро Дзюба та Інна Кучинська). Разом з тим, для зведення до мінімуму елементу упередженості, змагання оцінювали лише іноземні фахівці Ірина Рибінкіна та Лана Нела (Великобританія), а також Андре Терон (Бельгія). Варто відзначити також високий методологічний рівень організації олімпіади: для того, щоб вибрати двох фіналістів, було проведено 3 попередні тури, в т.ч. з використанням спеціально привезених з США високотехнологічних манекенів. На них відпрацьовували сценарії серцево-легеневої реанімації. Найсучасніші сенсори та програмне забезпечення видавало результати з урахуванням глибини та частоти компресій, ефективності розправлення грудної клітки, ступеню ефективності масочної вентиляції, а також вірогідності перероздування шлунку при занадто потужних вдихах мішком Амбу.
В фіналі організатори запропонували учасникам дуже незвичний сценарій, коли під час проведення оперативного втручання у тяжкого хворого втратив свідомість хірург і допомоги вже потребували два пацієнта. Переможцем олімпіади стала команда дитячих анестезіологів з лікарні ОХМАДИТ.
Поряд з ретельністю підготовки до олімпіади, досконалістю манекенів, на яких вона проводилась, реалістичністю та наближеністю до життя клінічних сценаріїв, однією з найбільших її відмінностей, від тих, що проводилися до цього, був акцент на дебрифінгу. Дебрифінг, тобто колективне обговорення сценарію, індивідуальних та командних дій повинен надати як учасникам, так і спостерігачам, впевненість і глибоке переконання, що вони з честю вийдуть з подібної ситуації, яка може трапитися в реальному житті. Цього разу «розбір польотів» прагнули зробити якомога більш позитивним і він відбувався в декілька етапів. Під час фіналу олімпіади, який транслювався в аудиторію, інші команди, що не увійшли до фіналу, мали змогу стати віртуальними співучасниками дійства. Ділилися своїми враженнями і продуктивно обговорювати побачене в режимі реального часу допомагав модератор трансляції доцент Максим Пилипенко.
Після виступу кожна з команд фіналістів заходила до цього залу, де її по-дружньому вітали колеги, а учасники ділилися своїми свіжими враженнями. На трансляції панувала атмосфера доброзичливості і взаємодопомоги. На другому етапі питання «Що вдалося зробити добре?» та «Що можна було б зробити ще ліпше?» обговорювали вже з зарубіжними суддями. Все це поєднало як 9 команд учасників, так і численних молодих та небайдужих до свого професійного розвитку анестезіологів в єдиний колектив. Переважна більшість його учасників підкреслювала надзвичайну ефективність симуляційного навчання і залишала МАК 4 з бажанням впроваджувати ці новітні методології на своїх робочих місцях.