Щороку в НМАПО імені П.Л. Шупика навчається близько 300 іноземних громадян з 37 країн світу.
Задля належної післядипломної підготовки іноземних громадян, а саме: клінічних ординаторів, аспірантів та під час стажування, провідними фахівцями кафедри іноземних мов розроблено та впроваджується в освітній процес навчальна Програма з початкового рівня оволодіння державною мовою, яка надає змогу розширити комунікативні можливості для спілкування. Підготовка здійснюється відповідно до ліцензії Міністерства освіти та науки України.
Досвід викладання та поглиблене вивчення методики викладання української мови, як іноземної дозволяє виділити три основні етапи навчання:
– початковий (2 - 3 місяці, мета – сприймання та розуміння повільного мовлення, вміння вести діалог на просту побутово-навчальну тематику);
– середній (4 - 5 місяців, мета – навчити розуміти на слух тексти на навчально-побутові теми, читати адаптовану літературу, наукові, публіцистичні, газетні тексти, розмовляти на навчально-побутові теми, ознайомити слухачів з основними структурними типами стилів української мови;
– основний (високий) – протягом навчання на основних факультетах за обраним фахом (3 - 4 роки, мета – розвиток і вдосконалення умінь та навичок, сформованих на попередніх етапах).
Основною метою підготовчих курсів з початкового рівня вивчення української мови є досягнення слухачем бажаного рівня мовленнєвої грамотності – шляхом застосування оптимальних форм навчальної діяльності, а саме: навчити розуміти на слух повільне мовлення на основі обмеженого мовного матеріалу, читати короткі навчальні тексти, розмовляти на навчально-побутові теми.
Завданням дисципліни є створення таких умов для вивчення української мови, щоб слухач міг активно послуговуватись нею в усіх сферах громадського життя, оскільки іноземні курсанти використовують мову і як інструмент набуття професійних знань, і як засіб повсякденного спілкування.
На грудень місяць поточного року триває набір на початковий курс з української мови за сприяння деканату по роботі з іноземними Національної медичної академії післядипломної освіти імені П.Л. Шупика.
Виходячи з конкретних результатів моніторингу практичних знань кожного відвідувача курсів, можливе коригування програми курсів, з метою збільшення навчального часу на відповідні розділи програми.