- Деталі
ІСТОРИЧНА ДОВІДКА
Кафедра медицини праці, психофізіології та медичної екології утворена 01 грудня 2011 року (наказ НМАПО імені П. Л. Шупика від 16.12.2011 р. № 4871). В теперішній час кафедра входить до складу фармацевтичного та медико-профілактичного факультету НУОЗ України імені П. Л. Шупика.
Першим завідувачем кафедри був обраний провідний науковець в галузі воєнної психофізіології доктор медичних наук, професор, заслужений працівник охорони здоров’я України, полковник медичної служби ЄНА Анатолій Іванович [ЄСУ], який очолював кафедру з 01.03.2012 р. по 20.05.2013 р.
З 18 вересня 2013 р. по теперішній час кафедру очолює відомий науковець у галузі медицини праці доктор медичних наук, професор, заслужений лікар України ВАРИВОНЧИК Денис Віталійович.
З 01 червня 2024 р. філія кафедри розташована в м. Кривий Ріг на базі Відокремленного підрозіду "Науково-практичний центр професійного здоров'я НУОЗ України імені П. Л. Шупика", після реорганізації ДУ "Український НДІ промислової медицини".
НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ КАФЕДРИ
Мета діяльності кафедри – післядипломна освіта лікарів у напрямку медицини праці (гігієни праці, професійної патології, психофізіології) та медичної екології.
КОНТИНГЕНТ СЛУХАЧІВ, ЩО НАВЧАЄТЬСЯ НА КАФЕДРІ
- Лікарі з гігієни праці
- Лікарі-профпатологи
- Лікарі-психофізіологи
- Лікарі-спеціалісти профпатологічних центрів та відділень, комісій з медичних оглядів працюючих закладів охорони здоров’я
- Лікарі-експерти медико-соціальних експертних комісій (МСЕК), лікарсько-контрольних комісій (ЛКК), лійсьоко-лікарських комісій (ВЛК) закладів охорони здоров’я
- Широке коло лікарів всіх спеціальностей закладів охорони здоров'я (з питань медичної екології, безпеки життєдіяльності, охорони праці та психічного здоров'я на робочому місці, воєнної гігієни і епідеміології та ін.)
СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ КАФЕДРИ до 2028 року
Місія кафедри - якісна система підготовки здобувачів другого (магістерського) і третього рівнів вищої освіти за спеціальностями 222 «Медицина» та 229 «Громадське здоров’я» галузі знань 22 «Охорона здоров’я» та безперервне післядипломне навчання і професійний розвиток лікарів, підтримка позитивного іміджу кафедри в усіх сферах діяльності: науковій, освітній, виховній, громадській та інших.
Бачення: виконання державного замовлення по підготовці, перепідготовці та підвищенню кваліфікації лікарів; впровадження нових організаційних форм підготовки і підвищення кваліфікації фахівців, удосконалення технологій дистанційного навчання лікарів; виконання НДР ініціативно-пошукової тематики, впровадження результатів наукових досліджень; виконання довгострокової програми матеріального забезпечення освітнього і наукового процесів; сприяння матеріальному стимулюванню педагогічної, наукової та інноваційної діяльності науково-педагогічного складу кафедри.
Стратегічна мета розвитку кафедри: підтримка і зміцнення провідних позицій в НУОЗУ імені П. Л.Шупика та в країні, як центру післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку лікарів в інтересах потреб охорони здоров’я країни у якісній медичній допомозі населенню; пошук і залучення талановитої молоді до участі в розвитку наукових шкіл, розробки та впровадження сучасних технологій у професійній та повсякденній діяльності.
Основні пріоритети розвитку кафедри:
- Підтримка ефективного функціонування системи забезпечення якості освітньої діяльності відповідно до вимог: стандарту ISO 9001:2015, Політики в сфері якості НУОЗУ імені П. Л. Шупика тощо.
- Постійне поліпшення якості освітньої, методичної та наукової діяльності на основі процесного і ризик-орієнтованого підходів: удосконалення системи підготовки здобувачів другого (магістерського) і третього рівнів вищої освіти; розробка нових оригінальних програм циклів ТУ різної тривалості за очною й очно-заочною формою з елементами дистанційного навчання з сучасних аспектів медицини; вивчення можливостей для запровадження вузькотематичних одно- і дводенних програм інтенсивної підготовки лікарів з найбільш актуальних питань, що передбачають застосування сучасних форм навчання (семінари-тренінги, вебінари, майстер-класи); забезпечення виконання норм педагогічного навантаження НПП кафедри та плану комплектування циклів за бюджетом і спецфондом; продовження розширення мережі навчальних баз лікарів тощо.
- Оновлення та поповнення електронного банку стандартів, настанов, монографій, навчальної літератури, методичних матеріалів циклів, в т.ч. лекцій у мультмимедіа форматі; широке впровадження інформаційних технологій навчання в процес проведення занять на навчальних базах тощо.
- Впровадження наукових розробок та програм комп’ютерного моделювання у навчальний процес; підготовка та видання навчально-методичних посібників; забезпечення належної організації процесу підготовки лікарів до складання кваліфікаційних іспитів з лікарської спеціальності; розвиток діяльності кафедри щодо підвищення кваліфікації; ідентифікація основних ризиків для якості освітньої, методичної та наукової діяльності кафедри, розробка заходів щодо їх запобігання та усунення тощо.
- Активна участь НПП у роботі науково-практичних конференцій; публікування результатів наукових досліджень у провідних фахових вітчизняних та зарубіжних виданнях, зокрема тих, що індексовані в міжнародних наукометричних базах Scopus та/або Web of Science; підтримка бази наукових публікацій та постійне оновлення профілю в базі даних Google Scholar та ResearchGate; активізація роботи щодо залучення грантів на проведення наукових досліджень; налагодження наукової співпраці з зарубіжними закладами, установами та організаціями; пошук та реалізація можливостей зарубіжного стажування НПП тощо.
- Популяризація діяльності кафедри: постійне оновлення та актуалізація інформації на сторінці кафедри, оперативне розміщення подій кафедри в розділі «Новини» сайту академії; публікування статей у спеціалізованих та науково-популярних виданнях; участь співробітників кафедри в тематичних програмах на радіо- і телебаченні; підтримання сторінок кафедри у соціальній мережі Facebook тощо.
Стратегічний план розвитку кафедри до 2028 р. за посиланням
ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ ДІЯЛЬНОСТІ КАФЕДРИ
НАВЧАЛЬНА РОБОТА
Роки |
Цикли |
|
Цикли тематичного удосконалення |
Всього |
||||
Кількість циклів |
Кількість слухачів |
Кількість циклів |
Кількість слухачів |
Кількість групових |
Кількість слухачів |
Кількість циклів |
Кількість слухачів |
|
2019 |
14 |
30 |
18 |
34 |
15 |
371 |
46 |
435 |
2020 |
12 |
19 |
2 |
2 |
32 |
665 |
46 |
686 |
2021 |
16 |
24 |
8 |
8 |
16 |
550 |
40 |
582 |
2022 |
9 |
16 |
5 |
5 |
9 |
362 |
23 |
383 |
2023 |
12 |
12 |
2 |
2 |
9 |
339 |
23 |
353 |
МЕТОДИЧНА РОБОТА
Роки |
Підготовлено |
|||
Навчальних планів та програм |
Тестових завдань для комп’ютерного контролю |
Еталонів практичних навичок |
Підручників навчальних посібників |
|
2019 |
4 |
3560 |
183 |
– |
2020 |
1 |
– |
– |
– |
2021 |
6 |
233 |
22 |
1 |
2022 |
2 |
315 |
43 |
– |
2023 |
7 |
120 |
72 |
- |
ЛІКУВАЛЬНО-ДІАГНОСТИЧНА РОБОТА
Роки |
Кількість пролікованих хворих |
Кількість проконсультованих хворих |
Обходи професорів та доцентів |
Діагностичні / лікувальні процедури |
||||
амбулаторно |
в стаціонарі |
амбулаторно |
в стаціонарі |
інші |
к-ть |
оглянуто хворих |
||
2019 |
– |
134 |
602 |
249 |
21 |
164 |
889 |
265 / 1040 |
2020 |
– |
189 |
– |
353 |
– |
38 |
738 |
44 / – |
2021 |
– |
– |
34 |
108 |
– |
39 |
556 |
– / – |
2022 |
– |
– |
90 |
138 |
– |
40 |
685 |
39 / – |
2023 |
- |
- |
48 |
215 |
- |
42 |
816 |
13 / - |
НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА
Роки |
Проводилось |
Видано |
Отримано |
||||
НДР |
Клінічних випробувань |
Монографій, довідників тощо |
Методичних рекомендацій / інформаційних листів |
Статей |
Тез (в т.ч. за кордоном) |
Патентів / авторських свідоцтв |
|
2019 |
1 |
– |
3 |
1 / 1 |
5 |
16 (2) |
1 / – |
2020 |
1 |
– |
12 |
– / 5 |
44 |
16 (7) |
– / 5 |
2021 |
2 |
– |
12 |
1 / 4 |
17 |
16 (10) |
– / – |
2022 |
2 |
– |
12 |
2 / – |
6, в т.ч Scopus – 2 |
19 (14) |
– / – |
2023 |
2 |
- |
2 |
1 / - |
12, в т.ч Scopus – 5 |
8 (6) |
3 / 4 |