- Деталі
Кафедру створено наказом НМАПО імені П. Л. Шупика (НУОЗ України імені П. Л. Шупика) від 03 грудня 2015 року № 4652 за погодженням МОЗ України (лист від 5 жовтня 2015 року за № 08.01-47/22/869-15/31808) з приписом розпочати освітній процес з 1 січня 2016 року.
Кафедра педагогіки, психології, медичного та фармацевтичного права – це базовий структурний підрозділ НУОЗ України імені П. Л. Шупика, що проводить освітню, методичну та наукову діяльність за тематичними напрямками з педагогіки, дидактики, психології, педагогічної психології, медичного та фармацевтичного права, нових технологій навчання тощо.
АКТУАЛЬНІСТЬ (для підготовки магістрів за ОПП "Клінічна психологія та психологічна допомога")
Кафедра педагогіки, психології, медичного та фармацевтичного права – обрана випусковою кафедрою за ОПП "Клінічна психологія та психологічна допомога" (денна та заочна форми) за спеціальністю 053 «Психологія». Знання з клінічної психології та психологічної допомоги актуальні у всі часи, так як людська психіка і причино-наслідкові реакції потребують більшої уваги. Підготовка фахівців з психології передбачає володіння ними теоретичними знаннями та практичними навичками роботи з клієнтом як в умовах повсякденного життя, так і в умовах клініки. Тому «Клінічна психологія та психологічна допомога» як освітня програма спрямована на більш глибоке пізнання здобувачами вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» закономірностей функціонування і розвитку нормальної психіки, вивчення психічного здоров’я, а також факторів, які активізують чи гальмують розвиток особистості.
З вересня 2023-го року 38 здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня почали навчатися за освітньо-професійною програмою.
Майбутні клінічні психологи будуть мати компетентності, які допоможуть їм розробляти та впроваджувати інноваційні методи психологічної допомоги клієнтам у складних життєвих ситуаціях, а також відповідально та свідомо застосовувати фахові знання та навички в практичних ситуаціях, зокрема: здійснювати практичну діяльність (психодіагностичну, психоедукаційну, психогігієнічну, психопрофілактичну, консультаційну, тренінгову, психокорекційну, психологічний супровід) з використанням науково верифікованих методів та технік.
Навчання з клінічної психології це:
- Глибоке розуміння людської психіки та навички ефективного консультування
- Практична підготовка, що відповідає потребам реальної роботи в сфері психології
- Розширений спектр методик та підходів до клінічної практики та психологічної допомоги
- Доступ до висококваліфікованих викладачів та професіоналів зі сфери психології в університеті із 100-річним досвідом
- Гнучкість форми навчання: денна та заочна форми для зручності студентів
- Нові кар'єрні можливості та широкий вибір професійного росту
Клінічний психолог це фахівець, який:
- Здійснює психопрофілактику розвитку психічних, психосоматичних та поведінкових розладів, психодіагностику, психологічну корекцію та реабілітацію хворих з різними соматичними захворюваннями
- Надає психологічну допомогу особам, неспроможним справитися з несприятливими умовами, що склалися в їхньому житті
- Проводить консультації пацієнтів та членів їх сімей з питань психічного здоров’я
- Сприяє створенню здорового психологічного клімату в закладі охорони здоров'я, реабілітаційному закладі
- Здійснює заходи з психопрофілактики професійного вигорання медичного та іншого персоналу
Рівень вищої освіти |
Другий (магістерський) рівень |
Ступінь вищої освіти |
Магістр |
Галузь знань |
05 «Соціальні та поведінкові науки» |
Спеціальність |
053 «Психологія / 0313 «Psychology» |
Спеціалізація |
- |
Форми навчання |
Дозволяється підготовка за очною (денною, вечірньою), заочною формою навчання |
Освітня кваліфікація |
Магістр психології |
Професійна кваліфікація |
Психолог. Клінічний психолог |
Кваліфікація в дипломі |
Ступінь вищої освіти – Магістр, спеціальність «Психологія» |
Офіційна назва освітньо-професійної програми |
Клінічна психологія та психологічна допомога Clinical Psychology and Psychological Aid ID освітньої програми в ЄДЕБО 56728 |
Мета програми |
Якісна теоретична та практична підготовка фахівців відповідно до вимог системи якості підготовки кадрів до атестації з метою присвоєння звання «Клінічний психолог-спеціаліст» в галузі соціальних та поведінкових наук, формування здатності застосовувати набуті знання, вміння та практичні навички у подальшій самостійній професійній діяльності, а також здатних виявляти та ефективно розв’язувати складні спеціалізовані задачі обстеження та проведення практичних психологічних утручань; вирішення проблем інноваційного та наукового (за можливості та бажанням) характеру у зазначеної сфері професійної діяльності. |
Придатність до працевлаштування |
Магістр психології здатний виконувати професійні види робіт й обіймати, посади в психологічних, консультативних службах; у соціальних організаціях (центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, дитячі центри творчості і дозвілля, будинки для престарілих, інвалідів); закладах охорони здоров’я (лікарні, поліклініки, спецшколи для дітей-інвалідів, наркологічні та реабілітаційні центри); установах з підбору й добору персоналу (кадрові агентства, центри зайнятості, центри з профорієнтації); правоохоронних органах і військових формуваннях (психологічні служби в поліції, Національній гвардії, Збройних силах України, установах ювенальної юстиції, виконання покарань тощо); службі довіри та службах порятунку; навчальних закладах (психолог, асистент, викладач закладу вищої освіти); інших установах, організаціях різних видів діяльності та форм власності. Згідно з Національним класифікатором України («Класифікатор професій ДК 003:2010») магістри психології придатні до працевлаштування за такими професіями: 2445 - Професіонали у галузі психології; соціально-трудової реабілітації дорослих, з надання соціальних послуг тощо); 1232 - Головний психолог; 2340 - Консультант психолого-медико-педагогічної консультації; 3340 - Методист з професійної реабілітації; 3423 - Організатор з персоналу; 3443 - Інспектор з соціальної допомоги; 3460 - Фахівець з вирішення конфліктів (побутова сфера); 1229.6 - Завідувач центральної психолого-медико-педагогічної консультації; 1229.7 - Начальник центру (психологічного забезпечення; 1229.7 - Завідувач психолого-медико-педагогічної консультації; 1477.1 - Менеджер (управитель) з персоналу; 2412.2 – Профконсультант; 2445.1 - Наукові співробітники (психологія); 2445.2 - Психологи; 2445.2 - Практичний психолог; 2445.2 – Клінічний психолог; 3436.2 - Помічник керівника виробничого підрозділу. |
АКТУАЛЬНІСТЬ (для тематичного напрямку «педагогіка та психологія»)
Згідно з вимогами Всесвітньої Федерації Медичної Освіти: «з метою підвищення якості академічної діяльності співробітників необхідно організувати навчання, підвищення кваліфікації та сертифікацію викладачів медичних навчальних закладів з питань педагогіки».
У країнах Європи використовується покроковий підхід до кваліфікаційної підготовки викладачів медичних факультетів. Тривалість навчання варіює від дводенних тренінгів до дворічних магістерських програм з медичної дидактики.
В Німеччині створений Центр медичної дидактики (MeDiBo), який розробляє ідеологію, принципи підготовки педагогічних кадрів для медичної освіти, та співпрацює з багатьма університетами.
Для всіх викладачів університету Ніцци (у т.ч. медичного факультету), обов'язковим є щорічне протягом 8-10 днів навчання з різних проблем педагогічної діяльності в медичному навчальному закладі. За підсумками навчального року проводяться щорічні педагогічні конгреси.
В свою чергу, національна асоціація медичної освіти (CIDMEF) пропонує виділяти три рівні педагогічної компетенції, серед яких найвищій досягається через засвоєння магістерської програми «науки про навчання» або докторантуру з педагогіки та / або навчальне стажування в експертних центрах.
Згідно із Законом України «Про вищу освіту», третій (освітньо-науковий) рівень ВО передбачає оволодіння методологією наукової та педагогічної діяльності.
Таким чином, в медичних університетах світу питання підготовки викладачів та їх удосконалення стоять на першому місці.
АКТУАЛЬНІСТЬ (для тематичного напрямку «медичне та фармацевтичне право»)
Актуальність удосконалення знань лікарів, провізорів та пацієнтів з юридичного забезпечення медичної діяльності в Україні пов’язана з активним розвитком приватної медичної практики, запровадженням добровільного медичного страхування та розробкою нормативно-правової бази щодо введення загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування, використанням новітніх досягнень медичної науки (трансплантологія, репродуктивні технології, клонування), удосконаленням управлінської діяльності в галузі охорони здоров’я тощо.
З’явилася низка ключових факторів, які й обумовлюють потребу українського суспільства у знаннях у сфері юридичного забезпечення медичної діяльності: зростання кількості нормативно-правових актів системи охорони здоров’я України; потреби практичної діяльності лікувально-профілактичних закладів, де найчастіше й виникають проблеми медико-правового характеру; запити юридичної практики, які свідчать про зростання ролі спеціальних знань, пов’язаних з особливостями правового регулювання медичної діяльності; підвищення правової грамотності населення у сфері отримання медичних послуг, що проявляється й збільшенням кількості скарг та позовних вимог у випадку надання медичної допомоги незадовільної якості.
Таким чином, підготовка лікарів, провізорів та населення з медичного права дасть змогу підтримати шлях України до Європейського правового співтовариства.