Google search

  1. Адреса проведення

Україна, м.Київ,вул.М.Пимоненко 10А, ІС НМАПО імені П.Л. Шупика, кафедра стоматології дитячого віку, 1пов.

Навчальні бази:

КДП Охматдит, Стрітенська 7/9

ДКЛ №9 (Міський центр лікування захворювань СОПР і пародонта), Копилівська 1/7

КНП «Київська міська стоматологічна поліклініка», Пимоненко 10-А

  1. Контактні дані куратора

Доцент кафедри стоматології дитячого віку Єрмакова Л. Г.,

 тел. 044 482 3674, e-mail: [email protected]

  1. Сторінка кафедри на сайті НМАПО імені П.Л. Шупика.

https://www.nuozu.edu.ua/s/np/k/stomatolohii-dytiachoho-viku

https://www.facebook.com/StomatologiaDetskogoVozrosta

  1. Мета вивчення курсу

           Первинна спеціалізація (інтернатура) є обов’язковою формою післядипломної підготовки випускників всіх факультетів медичних і фармацевтичних вищих навчальних закладів освіти ІІІ-ІV рiвнiв акредитації, медичних факультетів університетів незалежно від підпорядкування та форми власності, після закінчення якої їм присвоюється кваліфікація лікаря -спеціаліста за фахом «Стоматологія».

Головною метою інтернатури для стоматологів є підвищення рівня практичної підготовки випускників, їхньої професійної готовності до самостійної лікарської діяльності за базовим фахом «Стоматологія».

  1. Опис курсу, його структура (основні розділи)

Підготовка лікарів-інтернів на кафедрі стоматології дитячого віку проводиться як частина навчання інтернатури в очно-заочній формі навчання базах стажування кафедри в  закладах охорони здоров’я.

Тривалість очної частини – 2міс.

Тривалість заочної частини – 4міс. 

  1. Заплановані види активності

Підготовка лікарів в інтернатурі здійснюється за індивідуальними навчальними планами, розробленими інтернами разом з безпосередніми керівниками на початку навчання на підставі типових навчальних планів і програм післядипломної підготовки у відповідності до кваліфікаційних характеристик фахівців з лікарських спеціальностей.

Бази стажування - це базові установи та заклади охорони здоров’я, які використовуються з метою первинної спеціалізації випускників вищих медичних закладів освіти, що мають у своєму складі структурні підрозділи, підготовка у яких передбачена навчальним планом та програмою інтернатури з відповідної спеціальності.

На практичних заняттях удосконалюються методи діагностики, передбачене засвоєння методики роботи новими матеріалами з використанням сучасних технологій, вивчаються та застосовуються «Критерії медико-економічної оцінки надання стоматологічної допомоги на I, II, та III рівнях» (наказ МОЗ України №507 від 28.12.2002 р.). Державний реєстр лікарських засобів, дозволених до застосування у медичній практиці, доповнений переліком матеріалів і засобів, які використовуються у стоматології. Інтерни залучаються до науково-практичної роботи з використанням особистого досвіду та спеціальної літератури; беруть участь у роботі науково-практичних конференцій, міських, обласних, міжнародних семінарів, працюють з літературою.

На клінічних базах навчання інтерни ведуть прийом хворих, удосконалюють професійну майстерність, упроваджують сучасні методи діагностики, лікування та профілактики в практичну лікарську діяльність, керуються наказом № 566 від 23.11.2004 р. «Про затвердження Протоколів надання медичної допомоги за спеціальностями «ортопедична стоматологія», «терапевтична стоматологія», «хірургічна стоматологія», «ортодонтії», «дитяча терапевтична стоматологія», «дитяча хірургічна стоматологія».

На семінарських заняттях лікарі-інтерни на основі досвіду роботи та вивчення спеціальної літератури обговорюють актуальні проблеми діагностики, етіології та патогенезу, лікування, помилки та ускладнення, які виникають під час роботи.

Безпосередній керівник лікарів інтернів призначається наказом з розрахунку на 1 керівника не більше 7 лікарів –інтернів, який залучає інтернів до систематичної активної участі в діагностичній, лікувальній роботі передбачених індивідуальними планами підготовки лікарів –інтернів, проводить планові й тематичні клінічні консультації (маніпуляції), аналіз історій хвороб, співбесіди, семінари, практичні заняття. Безпосередній керівник несе повну моральну та юридичну відповідальність за всі діагностичні та лікувальні дії лікаря –інтерна.

  1. Після закінчення курсу слухач отримає:

Після закінчення навчання в інтернатурі лікарі-інтерни атестуються в Державних атестаційних комісіях для визначення знань та практичних навичок з присвоєнням звання лікаря-спеціаліста за фахом «Стоматологія».

Для атестації на визначення знань та практичних навичок з присвоєнням звання лікаря-спеціаліста до комісії за 2 тижні до початку її засідання подаються такі матеріали: відомості про складання ліцензійного інтегрованого іспиту «Крок 3.Стоматологія», характеристика від адміністрації базового закладу охорони здоров`я, в якому інтерн стажувався, із зазначеними відомостями про виконання навчального плану і програми з оцінкою професійної діяльності та якісних показників практичної роботи, атестаційний листок, індивідуальний план роботи, щоденник обліку роботи, фотографії розміром 3х4 см., залікова книжка.

Лікарям-інтернам, які виконали навчальний план і програму, склали ліцензійний інтегрований іспит «Крок 3. Стоматологія», одержали позитивні оцінки на Державній атестації, видається сертифікат установленого зразка про присвоєння звання «лікар-спеціаліст» за фахом «Стоматологія»..

  1. Види навчальної діяльності

Видами навчальної діяльності лікарів-інтернів згідно із навчальним планом є:

а) лекції

б) практичні заняття

в) семінари

г) самостійна робота

Застосовуються мультимедійні електронні засоби – повний методичний комплекс текстової, графічної, звукової та відео інформації з багатьох тем для проведення лекцій та семінарів. Матеріально-технічне забезпечення кафедри дозволяє проводити навчальний процес, профе­сійне вдосконалення та підвищення рівня кваліфікації лікарів-інтернів.

Для проведення занять у дистанційному режимі використовуються можливості Інтернет зв’язку:

  1. Електрона пошта
  2. ZOOM конференції
  3. Хмарне сховище Google dick
  4. Viber зв’язок
  5. Передача документації здійснюється через «Нова пошта»

 

  1. Обов’язкова література, рекомендована література, електронні ресурси

Методичне забезпечення.  Методичні вказівки і розробки для підготовки до практичних занять, методичні вказівки і розробки для підготовки до самостійної роботи, плакати, таблиці, схеми, моделі щелеп, демонстраційні набори стоматологічних матеріалів.

Рекомендована література

 Базова:

1. Хоменко Л.О., Остапко О.І., Кононович О.Ф. і співав. Терапевтична стоматологія дитячого віку.-Підручник.-К.:Книга плюс, 1999.-526 с.

2. Хоменко Л.А., Биденко Н.В. Практическая эндодонтия: инструменты, материалы и методы. - Киев, Книга Плюс, 2002. - 261с.

3. Биденко Н.В. Стеклоиономерные цементы и их применение в стоматологии, Киев, Книга Плюс, 2003, 144 с.

4. Данилевський М.Ф. та співавт. Практикум з терапевтичної стоматології (фантомний курс), Львів, “Світ”, 1993. - 184 с.

5. Данилевський М.Ф. Захворювання слизової оболонки порожнини рота, Київ, Здоров'я, 408 с.

6. Виноградова Т.Ф. Терапевтическая стоматология детского возраста, М.: Медицина, 1987, 524 с.

Додаткова:

  1. Терапевтическая стоматология под ред. Е.В. Боровского, М.Медицина, 1998, 510. с.
  2. Лукиных Л.М. Кариес зубов. Н. Новгород, НГМА, 1999. - 186 с.
  3. Леманн К.М., Хэльвиг Э. Основы терапевтической и ортопедической стоматологии (под ред. Абакарова С.И. и др., пер. с нем.), 1999, - 262 с.
  4. Беляев А.Ф., Иванов С.Ю., Лепилин А.В., Рабинович С.А. Обезболивание в условиях стоматологической поликлиники. – М.: ГОУ ВУНМЦ МЗ РФ, 2002. – 144 с.
  5. Кононенко Ю.Г. Местное обезболивание в стоматологии: Пособие для студентов стоматологич. фак., врачей-интернов/ Ю.Г. Кононенко, Н.М. Рожко, Г.П. Рузин. – К.: Кн. Плюс, 2001. – 319 с.
  6. Хоменко Л.А., Биденко Н.В., Остапко Е.И., Шматко В.И. Современные средства экзогенной профилактики заболеваний полости рта.- Киев:Книга плюс, 2001.- 2008 с.
  7. Хоменко Л.А., Остапко Е.И., Биденко Н.В. Клинико-рентгенологическая диагностика заболеваний зубов и пародонта у детей и подростков.- Киев:Книга плюс, 2004.-200 с.
  8. Дитяча стоматологія /За ред. Удовицької О.В.- К.:Здоров’я, 2000. – 296 с.
  9. Марченко А.И., Кононович Е.Ф., Солнцева Т.А. Фармакотерапия в стоматологии.- К.: Здоровье, 1986. – 200 с.
  10. Персин Л.С., Елизарова В.М., Дьякова С.В. Стоматология детского возраста. — Изд. 5-е, перераб. и доп. — М.: Медицина, 2003.
  11. Заболевания периодонта. А.С. Артюшкевич. Москва. Медицинская литература 2006
  12. Заболевания слизистой оболочки полости рта И.К. Луцкая. Москва 2006
  13. Клиническая анатомия зубов человека И.Л. Горбунов 2006
  14. Фантомный курс в терапевтической стоматологии. Ю.М. Максимовский. Москва 2005
  15. Терапевтическая стоматология. Учебник в 3 частях. Под ред. проф. Г.М. Барера. Москва 2005
  16. Практическая терапевтическая стоматология. А.И. Николаева, Л.М. Цепов Москва 2007
  17. Терапевтическая стоматология детского возраста. Под редакцией проф. Л.А. Хоменко, Киев,2007
  18. Терапевтическая стоматология. Национальное руководство. Под редакцией проф. Л.А. Дмитриевой, проф. Ю.М. Максимовского, Москва, 2009
  19. Клиническая эндодонтия. Е.В. Боровский. Москва 2007
  20. Актуальные вопросы модернизации и повышения качества высшего стоматологического образования в России. Под ред. Академика РАМН, профессора Н.Д. Ющука. Москва 2006
  21. Атлас по гистологии, цитологии и эмбриологии. С.Л. Кузнецов, Н.Н. Мушкамбаров, В.Л. Горячкина, Москва 2006
  22. Профилактика стоматологических заболеваний. В.К. Леонтьев, Г.Н. Пахомов, Москва 2006Атлас по стоматологическим заболеваниям у детей. Т.Ф. Виноградова, Москва 2007

Електронні ресурси:

  1. http://www.library.univ.kiev.ua – Наукова бібліотека ім. М. Максимовича Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
  2. Сайт бібліотеки http://www.library.vsmu.edu.ua
  3. Електронний ресурс http://www.joponline.org/
  4. Електронний ресурс http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1111/(ISSN)1600-051X
  5. Електронний ресурс http://www.quintpub.com/
  6. http://inmeds.com.ua/ – веб-ресурс «Єдиний медичний простір»;
  7. http://www.bnf.fr/ – Національна бібліотека Франції;
  8. http://www.ddb.de/ – Німецька електронна бібліотека;
  9. https://www.nuozu.edu.ua/index.php/uk/ – офіційний сайт Національної медичної академії післядипломної освіти імені П.Л. Шупика;
  10. http://www.nbuv.gov.ua/ – Національна бібліотека України ім. В.І. Вернадського;
  11. http://www.nplu.org/ – Національна Парламентська бібліотека України;
  12. http://www.who.int/ – офіційний веб-сайт Всесвітньої організації охорони здоров`я.

Оцініть матеріал

Актуальність матеріалу: 75% - 2 Голосів
Корисність матеріалу: 50% - 1 Голосів
Доступність матеріалу: 50% - 1 Голосів

Загальна оцінка матеріалу